Zber odpadu - postup pri reklamáciách
Manuál k odpadom a postup pri reklamáciách súvisiacich so zberom odpadu
MANUÁL K VÝVOZU ODPADOV
• Nádoby a vrecia pri rodinných domoch vykladajte večer deň pred ich zberom. Zber začína cca od 6:00 hod. ráno, ale môže sa mierne časovo odlišovať.
• Separovaný odpad môže byť umiestnený v predpísaných hnedých nádobách (BIOODPAD), v bezfarebných priehľadných vreciach (PLASTY, KOVY, VKM, PAPIER), PAPIER môže byť uložený voľne, ale zviazaný dokopy, aby sa nerozpadával pri manipulácii.
• V nádobách alebo vo vreciach môžu byť iba stanovené druhy odpadov, uvedené v zozname, ktorý je nalepený buď na samotnej nádobe, alebo ním disponuje obec. Pokiaľ sa v nich bude nachádzať niečo, čo tam nepatrí, nádoba/vrece nebude vynesené a nebude možné uplatniť reklamáciu, v prípade ich nevyvezenia.
• V prípade, ak má obec zavedený systém identifikácie nádob na zmesový komunálny odpad prostredníctvom nálepiek, nalepte si ju hneď, ako začne platiť.
• Ak niekto dáva úplatok závozníkom, aby mu zobrali odpad, za ktorý neplatí povinný poplatok obci, je takéto správanie neprípustné a protiprávne a naši pracovníci pri identifikácii takejto činnosti dostávajú hrubé porušenie pracovnej disciplíny, až do možnosti okamžitého ukončenia pracovného pomeru. Preto odporúčame, aby ste sa takémuto správaniu vyhli.
AKO POSTUPOVAŤ V PRÍPADE REKLAMÁCIE
• Ak nebola vyvezená nádoba, je potrebné zodpovedať si nasledujúce otázky:
o Bola nádoba vyložená deň vopred?
o Bola nádoba označená nálepkou, ak má obec takýto systém značenia?
o Bola nádoba zavretá, tzn. nebola značne preplnená?
o Máte odpad v správnej nádobe/vreci, ktoré sa zbiera vo vašej obci?
Pokiaľ si odpoviete na všetky otázky kladne, reklamácia je oprávnená. V opačnom prípade je treba vykonať v budúcnosti nápravu, ináč nebude nádoba vyvezená.
• Reklamácie nevysypaných nádob, alebo ich poškodenie, nahlasujte emailom do 24 hodín na adresu: reklamaciesc@avesk.sk a v kópii na kostolnapd@gmail.com.
Je potrebné priložiť reklamačný protokol (nájdete ho TU), napísať adresu, kde sa nachádza nádoba a fotografiu, ak sa jedná o poškodenú nádobu. Poškodenú nádobu treba vyložiť na ulicu.
• Ak mávate pravidelne preplnenú, pootvorenú nádobu a reklamujete jej nevyvezenie, môžete si zakúpiť viacero nádob alebo nádobu s väčším objemom. Obsah otvorených nádob môže skončiť rozsypaný po ulici, keďže sa nádobou počas manipulácie trasie a nakláňa sa. Naši pracovníci nebudú takéto nádoby vyvážať. Ak sa tak stane, nebudú zbierať odpadky po zemi.
• Ak nie ste spokojní s umiestnením nádob po ich vysypávaní, vyhraďte si miesto, kam má byť nádoba umiestnená.
Prílohy
reklamačný protokol NOVÝ.docx
Dátum poslednej aktualizácie: 31. 12. 2020 14:30