Obec Kostolná pri Dunaji
ObecKostolná pri Dunaji

Zber odpadu - postup pri reklamáciách

Manuál k odpadom a postup pri reklamáciách súvisiacich so zberom odpadu

MANUÁL K VÝVOZU ODPADOV
•    Nádoby a vrecia pri rodinných domoch vykladajte večer deň pred ich zberom. Zber začína cca od 6:00 hod. ráno, ale môže sa mierne časovo odlišovať.
•    Separovaný odpad môže byť umiestnený v predpísaných hnedých nádobách (BIOODPAD), v bezfarebných priehľadných vreciach (PLASTY, KOVY, VKM, PAPIER), PAPIER môže byť uložený voľne, ale zviazaný dokopy, aby sa nerozpadával pri manipulácii.
•    V nádobách alebo vo vreciach môžu byť iba stanovené druhy odpadov, uvedené v zozname, ktorý je nalepený buď na samotnej nádobe, alebo ním disponuje obec. Pokiaľ sa v nich bude nachádzať niečo, čo tam nepatrí, nádoba/vrece nebude vynesené a nebude možné uplatniť reklamáciu, v prípade ich nevyvezenia.
•    V prípade, ak má obec zavedený systém identifikácie nádob na zmesový komunálny odpad prostredníctvom nálepiek, nalepte si ju hneď, ako začne platiť.
•    Ak niekto dáva úplatok závozníkom, aby mu zobrali odpad, za ktorý neplatí povinný poplatok obci, je takéto správanie neprípustné a protiprávne a naši pracovníci pri identifikácii takejto činnosti dostávajú hrubé porušenie pracovnej disciplíny, až do možnosti okamžitého ukončenia pracovného pomeru. Preto odporúčame, aby ste sa takémuto správaniu vyhli.

AKO POSTUPOVAŤ V PRÍPADE REKLAMÁCIE
•    Ak nebola vyvezená nádoba, je potrebné zodpovedať si nasledujúce otázky:
o    Bola nádoba vyložená deň vopred?
o    Bola nádoba označená nálepkou, ak má obec takýto systém značenia?
o    Bola nádoba zavretá, tzn. nebola značne preplnená?
o    Máte odpad v správnej nádobe/vreci, ktoré sa zbiera vo vašej obci?
Pokiaľ si odpoviete na všetky otázky kladne, reklamácia je oprávnená. V opačnom prípade je treba vykonať v budúcnosti nápravu, ináč nebude nádoba vyvezená.
•    Reklamácie nevysypaných nádob, alebo ich poškodenie, nahlasujte emailom do 24 hodín na adresu: reklamaciesc@avesk.sk a v kópii na kostolnapd@gmail.com.
Je potrebné priložiť reklamačný protokol (nájdete ho TU), napísať adresu, kde sa nachádza nádoba a fotografiu, ak sa jedná o poškodenú nádobu. Poškodenú nádobu treba vyložiť na ulicu.
•    Ak mávate pravidelne preplnenú, pootvorenú nádobu a reklamujete jej nevyvezenie, môžete si zakúpiť viacero nádob alebo nádobu s väčším objemom. Obsah otvorených nádob môže skončiť rozsypaný po ulici, keďže sa nádobou počas manipulácie trasie a nakláňa sa. Naši pracovníci nebudú takéto nádoby vyvážať. Ak sa tak stane, nebudú zbierať odpadky po zemi.
•    Ak nie ste spokojní s umiestnením nádob po ich vysypávaní, vyhraďte si miesto, kam má byť nádoba umiestnená.

Prílohy

reklamačný protokol NOVÝ.docx

reklamačný protokol NOVÝ.docx
Typ súboru: DOCX dokument, Velkosť: 35,32 kB
Dátum vloženia: 31. 12. 2020 14:25
Dátum poslednej aktualizácie: 31. 12. 2020 14:30
Autor: Správca Webu

Dátum a čas

Dnes je štvrtok, 30.6.2022, 3:22:59

Aktuálne počasie

dnes, štvrtok 30. 6. 2022
jasná obloha 37 °C 21 °C
piatok 1. 7. slabý dážď 34/16 °C
sobota 2. 7. slabý dážď 28/14 °C
nedeľa 3. 7. polojasno 33/15 °C

 

Kde nás nájdete